Lang geleden stond er een hotel ergens in een binnenstad. De markante gevel pronkte trots naar de voorbijgangers.
Blogs van onze experts
Elke maand publiceren wij hier een nieuwe blog over uiteenlopende onderwerpen uit de horeca en aanverwante branches. Waardevolle inzichten en tips van onze experts, waar jij als horecaondernemer je voordeel mee kan doen.
Lees de nieuwste blogs:
Focus op cashflow en werkkapitaal
Het coronavirus en de gevolgen hebben voor hotelbedrijven veel veranderd, zoveel is inmiddels duidelijk.
Wat te doen als jouw locatie kamt met ruimtegebrek
Het woord ‘anderhalvemetersamenleving’ gaat ongetwijfeld de Van Dale halen. Sterker nog, het zou zomaar eens het woord van 2020 kunnen worden.
Happy to see you again
‘Happy to see you again’ is een helder overzicht van de belangrijkste stappen die jij kunt zetten om je hotel en onderneming weer op peil te krijgen.
EHBO: Emotionele hulp bij overdracht!
De emotionele kant van een overdracht heeft een impact die vaak wordt onderschat.
In gesprek met Ed en Luc
Onze Branding expert Ed Renner in gesprek met Horeca expert Luc Overhof over de kritische situatie in de Horeca naar aanleiding van de Corona/Covid-19 lockdown.
De bankenfarce
Een reactie van John Reintjens op het artikel in MT.nl van Barbara Baarsma, directievoorzitter Rabobank.
Over het ‘nieuwe normaal’ en de rol van de banken en de overheid.
1.5 meter economie
Door de 1,5 meter samenleving gaan horecabedrijven kampen met ruimtegebrek. Om financiële, logistieke en operationele problemen te voorkomen, moeten horecabedrijven samen optrekken en in gesprek gaan met gemeenten.
Vertrouwen is het toverwoord
Ga tijdens deze loodzware tijden vooral niet bij de pakken neerzitten!
HorecaMonitor doet voorstel om horeca te behoeden voor faillissementen
HorecaMonitor maakt zich grote zorgen over de uitvoering van de BMKB-C regeling.
HorecaMonitor doet voorstel om horeca te behoeden voor faillissementen
HorecaMonitor roept KHN op om ‘Den Haag’ een serieus voorstel te doen.
Wat is jouw hotel nu echt waard?
Je hebt een goed uitgewerkt businessplan. De eerste gesprekken bij de gemeente zijn gevoerd en je bent van plan de formele vergunningprocedure te starten.
De omgevingsdialoog
Je hebt een goed uitgewerkt businessplan. De eerste gesprekken bij de gemeente zijn gevoerd en je bent van plan de formele vergunningprocedure te starten.
Hoe likeable is jouw hotel?
Je hebt een goed uitgewerkt businessplan. De eerste gesprekken bij de gemeente zijn gevoerd en je bent van plan de formele vergunningprocedure te starten.
Slaapverwekkende marketing
Het is elke keer weer dat ik met pijn in mijn horeca- én marketinghart constateer dat de marketing in te weinig horecabedrijven aansluit op de realiteit en er sprake is van slaapverwekkende marketing.
Is mijn privé P klaar voor het avontuur?
Bij de zoektocht erachter te komen of zelfstandig zijn in de horecabranche écht iets voor jou is, is het aan te raden vooralsnog alle marketingboeken in de kast te laten staan.
Ondernemen is een vak apart, alleen de besten overleven
De horecaondernemer is gewend om hard te werken en vooral op basis van gevoel te beslissen. Het motto om te ondernemen is: ‘niet stilstaan, maar Ondernemen is een vak apartdoorgaan en aanpakken’.
Hoe branding de essentie raakt van jouw bedrijf
De branding van jouw bedrijf is iets dat je strategisch wilt aanpakken. Het imago van je bedrijf is bepalend voor je succes.
Wat is de reële waarde van jouw horecabedrijf bij een verkoop of overname?
Waarde en prijs zijn altijd een discussie tussen verkoper en koper. Vooral in Nederland hebben wij een kenmerkende handelsgeest waar het gaat om onderhandelen over de waarde van een horecabedrijf.
Even de vergunning regelen
Want hoe werkt dat met een omgevingsvergunning? Handel ik in strijd met de ruimtelijke regels? Wat zijn regels uit de Algemene plaatselijke verordening?
Maak je kenbaar
Wil je als horecabedrijf eruit springen, dan moet je je onderscheiden. En dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Aan ene kant moet je niet te ver van jezelf af gaan staan. Aan de andere kant moet je je wel een beetje origineel positioneren.
Onvergetelijke horeca
Wij werken in horeca graag met vakmensen. Tenminste als jij je bedrijf serieus neemt. Maar goede mensen zijn schaars, ook al betaal je bovengemiddeld. Daarbij komt dat ‘goed zijn’ of iets ‘goed doen’, tegenwoordig niet meer goed genoeg is.
Een goede zaak
Het zijn de teamleden die de gast een welkom gevoel geven. Een oprecht welkom, die extra glimlach, een grapje op z’n tijd. Echt contact met de gast. Dat zijn de dingen die een gast onthoudt.