De financiële kant van jouw horecabedrijf

Het belang van financiële informatie voor elke horecaonderneming.

Een horecabedrijf starten of leiden gebeurt veelal op basis van ‘gevoel en ervaring’. Hierin zit ook de grote bedreiging. Dit in relatie tot de echte basis informatievoorziening die je als ondernemer nodig hebt om te beoordelen of zaken écht goed gaan of nog moeten verbeteren. Of misschien blijkt dat je het beter over een heel andere boeg moet gooien.

Het voeren van een gedegen administratie bij het horeca-ondernemerschap wordt vaak als ondergeschikt beschouwd. Wij komen dagelijks horecaondernemers tegen die zeggen dat alles prima draait, maar geen enkele concrete uitspraak kunnen doen over echt belangrijke informatie. Denk dan aan brutomarges, personeelskosten, huisvestingskosten etc. Helaas komt het ook vaak voor dat ondernemers geen actuele cijfers hebben. Men draait van oudsher ‘op gevoel’.

Dit is exact waar de pijn doorgaans zit!

Om een complete inzage in het financiële- en fiscale handelen van een onderneming te krijgen, zorgt HorecaMonitor dat de financiële administratie bijgewerkt is én blijft. De inrichting van de administratie wordt zo optimaal mogelijk samengesteld, al dan niet in overleg met de boekhouder of accountant. Meten is immers weten. Echt spannend is dat niet, maar ondernemers zijn er achteraf altijd zeer dankbaar voor.

 

Inzage in je financiën

De maandelijkse financiële (management)informatie geeft een volledige blik op wat er echt gebeurt met de financiële positie van het bedrijf en de ondernemer. HorecaMonitor gebruikt deze informatie om vanuit een vertrekpunt via begeleidingstrajecten de horecaondernemer inzage te geven in de bedrijfswaarde op dat moment. HorecaMonitor brengt vervolgens op basis van een volledige bedrijfsanalyse direct de waarde-aspecten van de onderneming in kaart, maar ook de nog (door) te ontwikkelen en te verbeteren waarde-elementen.

Hierbij hoort tevens een uitgebreide sterkte/zwakte-analyse van de onderneming (en ondernemer). Kortom een volledige cockpit met actuele informatie en professionele sturing.

De uitkomst is een optimalisatieplan voor de onderneming op bedrijfseconomisch- en fiscaal gebied. Dit resulteert in een samen met de ondernemer opgesteld plan van aanpak voor de korte en lange termijn. Een goed rendement geeft de nodige rust en ruimte om ook de andere belangrijke aspecten binnen de horecaonderneming uit te kunnen voeren.

Ik wil graag contact:

Contact Form

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Onze specialist

John Reintjes geld financieel

John Reintjens

 

John Reintjens is sinds 1983 werkzaam als adviseur c.q. vennoot in de nationale en internationale accountantswereld, en in de belastingadvieswereld als fiscalist- en organisatieadviseur.

Gedurende deze periode heeft John een respectabel aantal ondernemingen in optimalisatieprocessen, herstructureringen en bedrijfsoverdrachten begeleid. Vanaf 2008 heeft hij deze werkzaamheden gestructureerd binnen een gespecialiseerd bedrijf in de overname- en fusiemarkt. John is directeur van een financiële/fiscale advies- en algemene overdrachts- en waarderingspraktijk. Hierbij voorziet hij met name de hospitalitybranche van advies.

John is Register Adviseur Bedrijfsopvolging, Business Valuator, Register Belastingadviseur en heeft een MBA-opleiding gevolgd. Hij begeleidt ondernemingen in de horeca- en algemene MKB-markt bij het optimaliseren en (her)structureren van ondernemingen.

De advies- en waarderingspraktijk geeft duidelijkheid aan de ondernemer en organisatie om samen met John een termijnplanning te maken in de aanloop tot het bereiken van het gewenste advies, resultaat, optimalisatie, overdracht of overname. Hierdoor komt de ondernemer en diens onderneming, samen met John, tot een bevredigend resultaat. Inlevingsvermogen en creativiteit staan daarbij bij John voorop.