Mensenwerk

Horeca is mensenwerk. Je werkt in de horeca met én voor mensen: mét je team en voor je gast.

Als horecaondernemer ben je gewend hard en lang te werken, en vooral door te gaan zonder dat tijd een rol speelt. Terwijl soms stilstaan juist erg belangrijk is.

Stilstaan bij:

Jezelf: Hoe blijf ik gezond? Hoe zorg ik voor de juiste balans tussen werk en vrije tijd? Hoe leer ik los te laten en vertrouwen te hebben in mijn team?

Je team: Wat voor mensen heb ik in mijn team? Wat is hun kracht? Wat kunnen en moeten ze leren? Hoe bespreek ik dat met hen?  Wat is er nodig om mijn team te binden aan mijn zaak?

Je gast: Welke (soort) gast(en) heb ik? Hoe blijf ik hen verrassen en binden?  Hoe zorg ik ervoor dat ze over mijn zaak praten op een feest? Wat betekent gastvrijheid voor mijn gasten en voor mij?

Soms is het fijn als een ander met je meekijkt en je helpt. Je bent gewend om het allemaal zelf te doen. Daarmee leg je jezelf een (te) zware taak op. Een frisse blik kan je helpen. Helpen afstand te nemen en te kijken naar jou en naar je zaak.

 

Houd die energie vast!

Denk daarbij aan persoonlijke coaching. Je denkt dat de zaak zonder jou niet draait, maar is dat zo? Hoe leer je om verantwoordelijkheden los te laten en aan je team over te laten? Hoe zorg je ervoor dat je dit werk nog lang met plezier kunt doen, zonder dat je er ziek van wordt? Hoe zorg je ervoor dat je in de vrije tijd niet uitgeblust bent, maar nog energie hebt voor je eigen sociale leven?

Wat voor mensen heb je in je team en hoe zorg je ervoor dat het beste in ze naar boven komt?  Hoe zorg je ervoor dat medewerkers samenwerken en elkaar aanvullen in plaats van elkaar afvallen?
Ontwikkeling van je team door een gastvrijheidstraining, een upselling-training biedt een gezonde toekomst voor zowel je gemotiveerde medewerkers als voor jou.

De doelgroep en het daarop afgestemd formuleonderzoek is belangrijk om gasten te (blijven) verrassen en je bedrijf, je team én jezelf fris en gemotiveerd te houden.

 

Ik wil graag contact:

Contact Form

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Onze specialist

Moniek Krul- mensenwerk

Moniek Krul

 

Moniek Krul is onze ‘mens-specialist’. Horeca en mens zit in haar DNA. Ze is 14 jaar eigenaar geweest van een meermaals bekroonde horecazaak: Bie de Tantes in het Limburgse Eys. De gastvrijheid, de service en de formule waren haar succesfactoren.

Voordat Moniek in de horeca ging werken, heeft ze gewerkt in verschillende takken van de hulpverlening. Mede door deze overstap, het roer omgooien en zonder ervaring eigenaar worden van een top horecazaak maakt dat Moniek als geen ander weet hoe moeilijk ondernemen kan zijn. Alle valkuilen heeft ze zelf ondervonden.

Deze ervaring en haar deskundigheid in de hulpverlening maakt dat zij als geen ander begrijpt wat er nodig is om een topzaak te hebben. Een waar mensen met plezier werken, de ondernemer gezond blijft en de gast altijd tevreden is. De passie die zij heeft voor dit mooie vak en voor de mensen die hierin werkzaam zijn is aanstekelijk.

Juist het menselijke aspect wordt vaak vergeten in de horeca. De mensen die er werken, maken de zaak. Als de werksfeer niet goed is, komt de gast maar één keer. Een goede werksfeer krijg je niet vanzelf. Een team vraagt om sturing en bevestiging. Maar om het team goed te kunnen sturen, moet de ondernemer goed in z’n vel zitten en voortdurend met een helicopterview kijken naar zijn of haar zaak.

Moniek heeft inzicht en ervaring met het trainen van teams en met het ondersteunen van de ondernemer. De ondernemer krijgt inzicht in zijn functioneren en ontvangt handvaten voor verdere stappen. Het team krijgt inzicht in haar functioneren en handvaten voor een prettige en efficiënte(re) samenwerking.

Ze doet dit op een positieve en aanstekelijke manier. Ze brengt haar passie graag over op haar klanten. In een eerste gesprek wordt vaak al meteen duidelijk waar de aandachtspunten, valkuilen en mogelijkheden liggen.

Coaching, teambuilding, gastvrijheidstraining en upselling heeft Moniek helemaal in de vingers. Mooie manieren om met je zaak, je team en met jezelf verder te komen. Gasten komen daardoor graag terug naar je zaak en zorgen zo voor meer omzet en een beter resultaat. En dat alles in een plezierige werksfeer voor jou als ondernemer en je medewerkers!