De horeca is mensenwerk

In de horeca gaat het om mensen. Als eerste gaat het om jou als ondernemer en individu. En daarnaast om jouw gasten en het team. Mensen van diverse achtergronden en met verschillende motivaties zullen jouw horecabedrijf bezoeken. En ieder ’type’ mens vraagt om specifieke aandacht en benaderwijze. Elke mens heeft zijn eigen motivaties, uitdagingen en problemen. Daarom helpt HorecaMonitor om deze diverse ‘doelgroepen’ te begrijpen, inspireren, enthousiasmeren en activeren.

Horecaondernemer | Hotelier

Je bent gewend om hard te werken, te hollen en dan weer stil te staan. Om op lange termijn de spirit erin te houden is een goede balans tussen werk en privé cruciaal evenals dat je thuisfront je back-up geeft.

Daarnaast is het belangrijk om te werken aan je persoonlijke ontwikkeling en de groei van je bedrijf. Er wordt naar jou gekeken om de leiding te nemen en de koers uit te zetten. Het is cruciaal dat je draagvlak hebt in het team. Persoonlijke coaching of sparren met een horecaadviseur van HorecaMonitor geeft nieuwe inzichten, reflectie en zorgt dat je naar jouw bedrijf kijkt vanuit een ander perspectief. Wij zijn namelijk zelf ondernemer en weten als geen ander waar je tegenaan kan lopen.

Het team

De samenstelling van je team bepaalt je succes. Door een goede selectie, begeleiding en de juiste ontwikkeltrajecten haal je het beste in je medewerkers naar boven. Teamleden moeten elkaar aanvullen en hun eigen verantwoordelijkheid nemen en dragen. Ga regelmatig het gesprek aan en zorg voor gemotiveerde mensen om je heen. Zorg voor one voice, one brand. Ook processen moeten helder ingericht zijn zodat zaken operationeel soepel lopen.

Naast begeleiding verzorgt HorecaMonitor samen met haar partners gastvrijheidstrainingen, mystery visits en verkooptrainingen.

De gast

Hoe goed ken jij jouw gasten? Voor elk bedrijf is het cruciaal dat je de doelgroepen aantrekt die passen bij jouw horecabedrijf en concept. Dat je weet wat ze wensen en hoe ze benaderd willen worden. En daar hoort de juiste lichaamstaal en communicatiestijl bij. Maar ook dat je weet in welke fase een (potentiele) gast zit en wat de juiste interactie is om deze gast te overtuigen.

 

Ik wil graag contact:

Contact Form

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.