Klaar voor de toekomst?

 

horecaondernemer als dirigent

Elke ondernemer droomt ervan en heeft het als doel. Het realiseren van een eigen TOPZAAK. Voor velen is dit realiteit geworden. Echter, voor te veel anderen blijft het hebben van een topzaak een droom. Of een droom die uitdraait op een nachtmerrie.

Er zijn nogal wat instrumenten die feilloos én tegelijkertijd georkestreerd moet worden. Je staat als het ware als dirigent voor de taak je onderneming als een partituur te analyseren en vervolgens als één symfonisch geheel uit te voeren.

In de praktijk is het een ware kunst om alles harmonieus te laten samensmelten. HorecaMonitor heeft alle belangrijke facetten in één model bij elkaar gebracht.

Changemodel laat zien of jouw horecabedrijf een topzaak is

 

 

  • GELD:
    het is noodzakelijk het businessplan en de daarop afgestemde financiering goed voorbereid en georganiseerd te hebben. Dit is hét fundament voor jouw horecabedrijf of organisatie.
  • TOESTEMMING:
    als ondernemer zorg je ervoor dat alle noodzakelijke en wettelijke vergunningen aanwezig zijn.
  • MARKETING & VERKOOP:
    jouw ‘go to market’-strategie is doordacht en onderzocht. Als ondernemer heb je een jaarplan ontwikkeld en zorg je door middel van een juiste marktbenadering en -bewerking voor naamsbekendheid. En uiteindelijk dus voor een groeiende klandizie.
  • RENDEMENT:
    alle activiteiten die samen zorgen voor omzetoptimalisatie en rendementsverbetering. Deze activiteiten vloeien voort uit de vooraf bepaalde strategie en zijn goed uitgedacht en gecalculeerd. Hier ligt de basis voor een gezond en winstgevend bedrijfsresultaat.
  • BRANDING en CONCEPT:
    de ruggengraat van je bedrijf. De identiteit van jouw bedrijf die ten grondslag ligt aan de uitstraling, je strategische positionering in de markt en het onderscheidend vermogen t.o.v. je concurrentie. Hier bepaal je niet alleen aan welke ‘knoppen’ je draait, maar ook naar welke kant de knoppen draaien.
  • MENS:
    ‘Human Capital’; wellicht het allerbelangrijkste ‘kapitaal’ binnen elke onderneming. Dit zijn de mensen die jouw belofte naar de gast waarmaken. Goed functionerende medewerkers en teams zijn de brandstof van elke horecaorganisatie.

 

Alle facetten evalueren

Het model van HorecaMonitor laat zien dat het eindresultaat net zo sterk is als de zwakste schakel. Je kan dan nog zo goed zijn in alle andere facetten, als een facet achterblijft zal het totaalresultaat teleurstellend zijn. Het gevolg is dat de horecaonderneming mogelijk uitdraait op een fiasco en jouw bedrijf onzichtbaar is, zielloos of zelfs als harteloos wordt bestempeld.

Ons model stelt ons in staat om alle genoemde facetten van de onderneming te evalueren. Hierdoor zie je als ondernemer al snel waar meer aandacht nodig is om die droom van een eigen topzaak te realiseren.

Ik wil graag meer weten